Wie zijn wij

Gedreven door een gezamenlijke behoefte hun inkoop te professionaliseren, besloten acht gemeenten in 2008 hun inkoop onder te brengen bij een nieuwe stichting: Regionaal Inkoopbureau IJmond en Kennemerland (RIJK). Inkoopsamenwerking RIJK is dus letterlijk van en voor gemeenten. Vandaag de dag werken wij samen met achttien gemeenten in de provincies Noord- en Zuid-Holland en Utrecht.

Inkoopsamenwerking RIJK is er voor gemeenten die het beste uit de markt willen halen. Voor gemeenten die constant streven naar het bereiken van de beste waarde voor de beschikbare financiële middelen. Voor gemeenten die inkoop willen inzetten voor het realiseren van beleid.

Bij RIJK werken betrokken mensen die gedreven worden door het behalen van het maximale resultaat, ook als dat betekent dat van gebaande paden moet worden afgeweken. Onze drijfveer is het creëren van toegevoegde waarde. Wat ons betreft is de beste waarde voor de beschikbare financiële middelen soms een goede prijs, maar veel vaker een daadwerkelijke maatwerkoplossing. Wat de behoefte ook is, samen met de gemeenten halen we het beste uit de markt.

Om telkens de meest optimale oplossing te vinden, werken wij zo nauw mogelijk samen. Wij detacheren onze medewerkers daarom rechtstreeks bij gemeenten. Wij zijn daardoor nauw en persoonlijk betrokken bij zowel de behoeftestelling als de realisatie. En voor vragen zijn we altijd beschikbaar. Net als voor informatie en kennisdeling. Wij zijn immers van gemeenten, voor gemeenten.